top of page

5 משפטים שישנו לכם את החיים

יש כמה משפטים שעוזרים לי לעבור את החיים האלה בשמחה ובתחושות טובות. אני יודעת, החיים עצמם מלאים בדברים טובים ופחות טובים, קשיים ומפלות, רגעי משבר ורגעי חסד. כל אחד מוצא את הדרך שהכי טובה ומתאימה לו להעביר את הזמן פה, להתפתח, לצמוח, לגדול, לרפא את עצמו ולהביא יותר אור אל חייו. כל דרך בעיניי קדושה, חשובה וטובה, העיקר שהאדם ייצא לדרך של חקירה, למסע פנימה אל תוך עצמו כדי שיימצא שם סוף סוף, את מה שהוא מחפש כל חייו - שקט, רוגע, אור ואהבה.


הדרך שלי הייתה מורכבת ומפותלת, כמו דרכו של כל חוקר ותייר של החיים, ותוך כדי, אספתי לעצמי כמה משפטי מפתח, שדרכם הצלחתי להבין את החיים האלה קצת יותר. אני רוצה לשתף אתכם כמה מהמשפטים האלה, בתקווה שהם יעוררו אצלכם ניצוץ בלב, כזה שיגרום לכם לרצות לצאת לחקירה אישית משלכם על מנת לבדוק, איך אתם יכולים ממש ברגע זה, לשנות את החיים שלכם לטובה.





1. כל מה שקורה בעולם החיצוני, הוא שיקוף של מה שקורה בתוכנו


לכל אחד מאיתנו יש פרספקטיבה מאוד מסוימת על העולם, שנבנתה על סמך כל החוויות, זכרונות, מחשבות ורגשות שחווינו לאורך השנים. האינטראקציה שלנו מול העולם החיצוני וכל מה שהוא כולל בתוכו, בעשור הראשון לחיים שלנו לימדה אותנו את כל מה שאנחנו צריכים (כביכול) לדעת כדי להצליח בחיים. ההורים שלנו, החברים שלנו, החוויות המיניותהראשונות, החוויות של אהבה נכזבת הראשונות.... כולן יחד עיצבו אותנו במהלך השנים ויצרו את הפרספקטיבה שלנו, כמו גוון של עדשות במשקפי שמש.


הגוון הזה הוא ייחודי לנו ודרכו אנחנו חווים ורואים את העולם. לכן, העולם החיצוני הוא תמיד שיקוף מסוים, ספציפי מאוד, שרק אני רואה. הוא יהיה כנראה שונה מאיך שאנשים אחרים רואים אותו כי רק אני יכולה לראות את העולם, בדרך המיוחדת שלי. מהסיבה הפשוטה הזו, העולם החיצוני הוא תמיד שיקוף שלנו מה שקורה בתוכנו, כולל הגוף הפיזי שלנו. אנחנו יוצרים את העולם שלנו בכל רגע מחדש, על סמך הניסיון הקודם שלנו בעולם, וכך אנחנו יוצרים לעצמינו שוב ושוב, מידי יום, את אותה המציאות, אותם הכאבים ואותם הטריגרים הרגשיים.


ברגע שנבין את זה באמנת, נבין גם שזה אומר שיש לנו את היכולת לשנות את המציאות שלנו, החיים שלנו ואפילו את העולם בתוכו אנחנו חיים. אני יכולה לשנות את המציאות שלי בכל רגע נתון, למה שאני רוצה שהוא יהיה, על סמך הרגשות ותחושות שאני מרגישה באותו הרגע. פה ״הסוד״ טעה.... אני לא יכולה סתם לייצר את המציאות שאני רוצה שתהיה לי אלא רק את המציאות שאני מרגישה שמגיע לי.


הסוד באמת, הוא ברגש, לא בבקשה או בחלום. אם אני לא מאמינה שמגיע לי אוטו חדש, לא משנה כמה אני אדמיין שיש לי אוטו חדש, זה לא יקרה. הרגש, כלומר האנרגיה המסוימת שאנחנו מרגישים, מושכת את אותה האנרגיה חזרה אליה ולכן, העבודה הכי חשובה פה היא העבודה הרגשית. קודם כל להאמין שמגיע לי.



2. כל המציאות החיצונית לי היא אשלייה


אם אני רק רואה את הפרספקטיבה שלי על העולם, זה אומר שאין מציאות אחת אובייקטיבית וקבועה לכולם וזה אומר, שכל מה שאני חושבת או מספרת לעצמי שהוא המציאות, זה בעצם אשלייה, זה לא אמיתי.


למעשה, כל מה שאני יודעת שהוא באמת אמיתי, זה איך אני מרגישה כרגע....רגשית, פיזית ואנרגטית. מעבר לזה, אני לא באמת יכולה לדעת שום דבר כי המיינד שלי תמיד מטעה אותי כל סמך העבר ועל הציפיות שלי לעתיד, שבתכלס בעצמו שעתוק נוסף של העבר.


3. הכל זה רק סיפורים בראש שלי


לכן, רוב המחשבות שיש לי בראש, הן למעשה רק סיפורים בראש שלי שאני ממציאה ולא באמת קשורים למציאות. גם, כי אין באמת מציאות אחת אובייקטיבית ולכן יש אינספור סיפורים בתוך אינספור מוחות מידי רגע ורגע. אם אין מציאות אובייקטיבית שפועלת בצורה קבועה וצפויה, אני לא באמת יכולה לדבר מה יהיה בעתיד, גם אני בטוחה בכך על סמך העבר. מאחר והכל משתנה כל הזמן ושום דבר לא קבוע, אני לא באמת יכולה להניח הנחות על שום דבר.


במרבית הפעמים, כשהיינו קטנים חווינו חוויות כאלו ואחרות ואחרי מספר פעמים, יצרנו סיפור קבוע יחסית בראש שלנו לגבי המקרה. אם תמיד אמרו לי לסיים את האוכלת שיש לי בצלחת, אני אצור סיפור בראש ש״לא זורקים אף פעם אוכל״ ואולי אפילו אשמין בגלל הסיפור הזה שיצרתי או שעזרו לי ליצור בראש. אני אספר לעצמי סיפורים על אוכל ולמה אני תמיד מסיימת הכל בצלחת אבל למעשה, הכל יושב על אותו הסיפור המקורי שיצרתי בראש כשהייתי קטנה כדי לעזור לי להבין את המציאות ואת החיים שלי בצורה טובה יותר. אם מדובר בחוויה כואבת, מפחידה או לא נעימה, זה עלול ליצור ״טראומה״ או חסימה רגשית, עמוק עמוק בתת מודע וזה שוב, יצור את אותם המצבים בחיים שלי שוב ושוב. אנחנו סוג של כלואים בתוך הסיפורים של עצמינו, אבל יש דרך החוצה... דרך העבודה על הנשימה, התחושות בגוף ומדיטציה.





4. כל מה שקורה בגוף הפיזי, זה רק ייצוג חומרי למה שקורה בתוכנו בעולם הרגשי


אותו הדבר נכון גם לגבי הגוף שלנו. אם יש חלק בגוף שלנו שלא עובד, זה לרוב איתות של המערכת שנתחיל לשים לב למשהו שלא ראינו עד עכשיו. למשל, אם לאישה יש פטרייה חוזרת בנרתיק, זה כנראה הגוף מסמן לה שמשהו לא תקין רגשית, בחיי האהבה או מין שלה ושהיא ישנה מידי כדי לראות את זה. אנחנו יכולים לשקר, אבל הגוף שלנו פחות. הרגשות שלנו מניעים את הגוף לפעולה, ואם יש חסימה רגשית, תהיה גם חסימה פיזית בגוף כתוצאה מכך.


הגוף מחולק לאיזור ולמרכזי אנרגיה שעוזרים להזרים את האנרגיה לכל החלקים בגוף. כל איזור ואיבר כזה מקושר לרגשות שונים שעוברים בגוף שלנו. אם תשימו לב, רגש זה אכן משהו שמרגישים פיזית בגוף, לא רק בראש. אם אני עצבנית על מישהו, דופק הלב שלי עלול להעלות, אני יכולה להתחיל להזיע ובכללי, הגוף שלי יגיב לכך פיזית. זה מכיוון שרגש זה לא רק משהו שחושבים עליו אלא משהו שמרגישים פיזית בגוף.


כדי להתחבר לגוף, ולהרגיש את הרגשות האלה פיזית, אנחנו מתחברים לנשימה שוקראת רק בכאן ועכשיו ומפנים את כל תשומת הלב שלנו לנשימה ולתחושה של הנשימה בגוף, לתחושות בגוף ולרגשות שעולים. כך אני יכולה לעשות סריקה של הגוף, לראות איפה כואב לי או איפה החולי, לחבר את זה לרגשות מסוימים של אותו האיזור בגוף ולצלול פנימה כדי להבין, על זה איזה כאב זה יושב, מה חסום ולהביא לשם אור והבנה חדשה של הסיטואציה.


תהליך הריפוי הוא לא פשוט אבל כן ניתן להבנה. מי שמתעניין ורוצה לחקור מוזמן לגשת למגוון המאמרים וספרים שיש היום ברשת בנושא.


כדי לסכם את הנקודה הזו כרגע, הגוף הפיזי שלנו מגיב לגוף הרגשי שלנו בכל רגע ורגע וכדי להגיע למצב של בריאות תקינה כל הזמן ותחושות נעימות רציפות בגוף, עלינו להיכנס פנימה לגוף הרגשי, לבדוק מה חסום ולהביא לכאבים שלנו הרבה אור, סבלנו, חמלה ואהבה ללא תנאי. מדובר פה בעבודה עם הילדה הפנימית.







5. כסף זה אנרגיה


אחרי שנים של עניינים עם כסף, למדתי בשנה האחרונה שכסף זה אנרגיה. זה לא דבר טוב וזה לא דבר רע, זה מה שמשלם לי את החשבונות ומביא לי אוכל לשולחן ואין שום בעיה עם לאהוב כסף, כל עוד מבינים שזה האמצעי לאושר ולא האושר עצמו. כמו כן, כסף זה אנרגיה במובן של החלפת אנרגיה, אם אני מביאה למישהו מוצר כלשהו, ואני רוצה לקבל משהו בתמורה, עדיף לקבל כסף מאשר סחורה אחרת. נגיד במפגשים שאני עושה, אני מעניקה שעה וחצי מהזמן ויעד שלי למישהו אחר ובתמורה? כל דבר שהם היו נותנים שלא היה כסף, היה מביא עוד מטענים רגשיים.... אם הם היו מביאים לי מתנות, אולי הייתי מרגישה שנתתי יותר ממה שהם נתנו לי ולהיפך, ואולי אני לא אוהב את המתנות ואז ארגיש רע.... כדי להימנע כמה שיותר מחוסר נעימויות סביב הנושא, אני רואה שעדיף לי לקבל חזרה תשלום כספי נקי וללא סיפורים רגשיים. אם אני רק אתן ואתן ואתן ולא אקבל חזרה, אני אתרוקן ולא יהיה יותר כוח לתת לאף אחד. כל עוד יש החלפת אנרגיה שווה בין הנותן למקבל, הכל נשאר מאוזן ויכול להתקדם ולהתפתח למקומות חדשים.





אני ממש מקווה שחלק מהמשפטים ותובנות האלה יעזרו גם לכם בדרך שלכם, ואני אשמח להדריך ולעזור לכם במידה ואתם מרגישים שבא לכם להתקדם לשלב הבא, להיכנס יותר פנימה, לפתח יותר את התודעה ואת החיבור להרגש. אם אתם רוצים להרגיש יותר, פיזית, רגשית ואנרגטית, דעו לכם שיש דרך. כל אחד ואחת יכולים ללכת בדרך הזו, במידה ויבחרו בה.


לפעמים מספיק לעשות שינוי קטן בפרספקטיבה, זה יכול לשנות לכם את החיים.


 



0 comments
bottom of page