top of page

״אני מדהימה וכל גבר שיהיה איתי, יזכה״


אתמול פתאום חשבתי על המשפט הזה


כעקרון, זהו משפט ש״אסור״ב תכלית האיסור לאישה להגיד!

שחס וחלילה לא ״תעוף על עצמה״ אבל אני מומאת עת עצמי אומרת אותו הרבה לאחרונה ומקבלת פרצופים עקומים בתגובה. אני מנסה להבין למה, למה אסור לי לעוף על עצמי?! ומה כל כך לא תקין במשפט הזה?



״אני מדהימה״…… פעם בחיים לא הייתי אומרת דבר כזה על עצמי. כי אישה לא אמורה להגיד או לחשוב עלעצמה כמדהימה. זה לא צנוע, זה לא מכובד וזה מתנשא ומתלהב. אבל, האם כל זה באמת נכון? האם אני לאשואפת למעשה כן להרגיש מדהימה עם מי שאני? אז למה אני מרגישה כל כך רע שאני אומרת לאנשים אחריםשאני חושבת שאני מדהימה? למה אני מתנצלת על זה עדיין עד היום?



לאישה אסור להרגיש מדהימה, כי אם היא מדהימה כבר עכשיו, לא תהיה לה סיבה לקנות בגדים, איפור, ללכת לעשות ניתוח אף, ניתוח ציצי, צבוע את השיער, לעשות שעווה, להתאפר ובכללי לשפר את עצמה בכל דרךאפשרית. אם אני כבר מדהימה, אין לי מה לתקן ואז אני לא רווחית כחלק מהחברה הקפטיליסטית שלנו.





אבל בתכלס? אין סיבה שכל אישה בעולם הזה לא תאהב את עצמה בדיוק כמו שהיא. יש נשים בכל הגדליםוהצורות, זה לא הופך אף אחת ליותר טובה מהשנייה, רק שונה וייחודית. ובכל זאת, אנחנו כולנו רוצות להיראותאותו הדבר ואז גם מתחרות אחת בשנייה על מי הצליחה להיות יותר כמו מישהי אחרת שראינו באיזה פרסומת מפגרת.



אנחנו מתקשות להגיד על עצמינו שאנחנו מדהימות ואנחנו אפילו מתקשות לקבל את זה כשמישהו אחר אומרלנו שאנחנו מדהימות. כמה פעמים שמעתי מישהו מחמיא לאישה והיא רק מתנגדת, מוצאת תירוצים למה לאלקבל את המחמאה. ״לא, זה רק הבגד הזה״ או ״לא, זה רק כי עשיתי היום פאן״. אין לנו יכולת להגיד תודה עלמחמאות כי אנחנו לא מאמינות להם, כי אנחנו ממש לא חושבות את זה על עצמינו.



אני לא אומרת שאת צריכה להיות מושלמת כדי לאהוב את עצמך כי מבחינתי אין דבר כזה ״מושלמת״. אני כןחושבת שאם תלמדי לאהוב את עצמך מבפנים קצת יותר, הבחוץ יסתדר בהתאם ופתאום דברים שנראו לךפעם מכוערים, ייראו לך יפים ומהממים ולאט לאט, כל התפיסה של מי שאת יהפוך מ״אני מכוערת, שמנה ולאשווה״ ל…. ״אני פאקינג מדהימה!!! ״







אין אישה שפגשתי שלא הייתה יצור מופלא וקסום, אבל היו המון כאלה שלא ראו את זה בעצמן, שהתנגדו לזהושהיו רחוקות מלראות את המדהימות שבהן. זה עצוב, כואב ומבאס לראות, במיוחד כי גם אני הייתי שם עד לאמזמן. אבל אם הצלחתי להגיע למקום בו אני אומרת לעצמי ולאחרים שאני מדהימה ושכל גבר שיהיה איתי יזכה, אין סיבה שכל אישה לא תוכל להגיע לזה.



אני לא חושבת שלהגיד על עצמי שאני מדהימה זה מתנשא או פלצני ואין לי שום בעיה בעולם לעוף על עצמי. למה שאני לא אעוף על עצמי?! ואם אני לא אוהב את עצמי, אז מי כן?! אז כן, אני חושבת שאני מדהימה ואני לאמתביישת להגיד את זה.



״כל גבר שיהיה איתי יזכה״. החלק השני לא מתקבל על הדעת כל עוד לא קיבלנו את החלק הראשון. אבל, אםאני מרגישה מדהים, אז ברור שכל גבר שיהיה איתי בכל סוג של מערכת יחסים, יזכה…. לא? למה שגבר לאירצה להיות עם אישה מדהימה?



בגלל שאנחנו רק יורדות על עצמינו, אנחנו הופכות לנואשות ואז המחשבה היא הפוכה, ״וואו איך אני אזכהלהיות עם הגבר ההוא או הגבר ההוא״, ״הלוואי והוא ירצה אותי״ וכך הלאה….. אנחנו איבדנו מהביטחון העצמי שלנו, בגלל שגדלנו בחברה שלימדה אותנו כל החיים שאנחנו ״לא מספיק״ ושיש אחרים שכן. איבדנו אתהביטחון בעצמינו ובמדהימות שלנו והפכנו לקבצניות, קורבניות ומסכנות שרק מחפשות את הגבר שיהיה מוכן לאהוב אותנו.






אני רוצה להציע שינוי בצורת המחשבה…….אולי, אם נאמין שאנחנו מדהימות, כלומר נראה את כל הדבריםהמדהימים שיש בנו ונלמד להעריך את עצמינו, אז אולי גם הסביבה תתייחס אלינו בהתאם ואז, גם אולי, נוכללבוא לגברים עם קצת יותר ביטחון עצמי, רגליים על הקרקע, ערך עצמי קצת יותר גבוה?? ואז, אולי נמצא אתעצמינו במערכות יחסים שטובות לנו ולא כאלה שרק גורמות לנו להרגיש עוד יותר חרא עם עצמינו…..



אבל איך אני משנה את התפיסה שלי? איך אני פתאום חושבת שאני מדהימה אחרי חיים שלמים שאני יורדת עלעצמי? זו שאלה טובה, וזה באמת לא פשוט אבל זה בהחלט אפשרי.



זה הכל עניין של תפיסה….

להתמקד במה שיש במקום במה שאין

להתמקד בטוב במקום ברע

לראות את כל הדברים הטובים שיש בי



במקום להתרכז כל היום בדברים הרעים או במה שאין בי.

זה שינוי תפיסתי, שמתחיל מבפנים ומשפיע ישירות על הבחוץ.

את לא צריכה להיות הכי רזה, יפה או כוסית כדי להרגיש שאת מדהימה

את לא צריכה להיות מושלמת מבחוץ כדי להרגיש טוב מבפנים


ההיפך הוא הנכון!!!! ככל שתרגישי יותר טוב עם עצמך מבפנים ותקבלי את עצמך כמו שאת, ככה גם תיראייותר טוב מהבחוץ, תהיי בריאה יותר, תרגישי טוב יותר עם עצמך ועם החיים שלך ותמשכי אליך את הגבר שנכוןלך שיגיד לך כל יום, כמה הוא שמח שהוא זכה להיות בן הזוג שלך.






השינוי מגיע מבפנים

עבודה פנימית

ריפוי של הילדה שבתוכי

להפוך להיות האימא של עצמי

להחמיא לעצמי

להרים לעצמי

לבוא אל עצמי באהבה במקום בשנאה

לראות כמה אני מדהימה ומופלאה

בכל יום מחדש

ולזכור שכל מי שיהיה בחיים שלי יזכה

להמון אהבה, חום, סבלנות וכל שאר הדברים שיש לי להציע

כי ככל שאני נותנת אותם לעצמי

אני גם גם יכולה יותר לתת לאחרים

ככל שאני חזקה יותר, אמיצה יותר, בטוחה יותר

כך אוכל לייצר את החיים שאני רוצה

ואת החיים שבאמת מגיע לי לחיות

מקום של שקט, אהבה וחיבור אמיתי ללב

אז יאללה

הגיע הזמן לעוף על עצמך

זה עכשיו או לעולם לא



0 comments
bottom of page