top of page

למה אני מעניקה את הכוח על מצב הרוח שלי לאחרים?


תמיד התבלבלתי בהבנה שלי על החיבור בין המחשבות (הסיפורים שיש לי בראש) לבין הרגשות ולאפקט הפיזי שיש לזה על הגוף והחיים שלי, הנושא ריתק אותי מאז ומתמיד ובשנים האחרונות אני חוקרת אותו לעומק ומגלה בדיוק כמה הם קשורים אחד לשנייה. אחד הדברים שהכי הפריעו לי למשל, זה הרמה שאני נותנת לאחרים להשפיע לי על מצב הרוח, אחרי שקצת שחקרתי את הנושא לעומק, זה מה שגיליתי.....





מה זה ״מצב רוח״?


מצב הרוח שלנו זה דבר נהדר ומעניין מאוד בעיניי. מצב ה״רוח״ שלי כלומר מצב הנשמה שלי, הרוח שחיה בתוכי, היא זו שמשפיעה על איך אני מרגישה בכל רגע נתון. הרגש המסוים שאני מרגישה כרגע, אולי נובע ממחשבה שהעילתי בראש, אבל, למרות שזה ״רק בראש״, זה משפיע באופן ישיר על איך מרגישה פיזית.


לדוגמא, אם אני קמה בבוקר, ומרגישה ממש בבאסה, לא משנה הסיבה (בין אם זה מחלום או עצבים שנגררו מהיום שלפני), האנרגיה שאני אהיה בה תהיה אנרגיה של ״באסה״. לכל רגש יש רטט מסוים, כלומר כל רגש מייצר או למעשה הוא בעצמו, תדר אנרגטי מסוים ששולח מסרים לגוף שלי ולסביבה שלי.


רגש של ״באסה״ ישדר תדר נמוך יחסית לגוף שלי ויגרום אולי למחלה פיזית, הוא ישדר תדר נמוך גם לסביבה שלי וכך למעשה, כל עוד אני ברגש הנמוך הזה, אני מושכת לחיים שלי דברים שמתאימים לאותו התדר....כלומר, דברים מבאסים. מצב הרוח שלי (התדר האנרגטי שאני נמצאת בו) למעשה משפיע על המצב הבריאותי שלי, על המצב הכלכלי שלי, הרומנטי שלי ועל החיים שלי!!!


אז למה אנחנו לא כל הזמן במצב רוח טוב ויוצרים את החיים שאנחנו רוצים לחיות?


הסיבה היא פשוטה - אני לא שמה לב למצב הרוח שלי בזמן אמת, זה קורה בגלל שאני כל כך בתוך המחשבות שלי, מזדהה איתם וחושבת שהם אני, שאני אפילו לא מצליחה לשים לב שאני במצב רוח לא טוב, בטח שאני לא יודעת איך לשנות את מצב הרוח שלי, סתם כך. בנוסף לכך, אנחנו כל הזמן באינטראקציה מול הסביבה - ברחוב, בעבודה, בבית, בדוכן של הקפה בבוקר, אנחנו כל הזמן מדברים עם אנשים ומנהלים איתם חילופי אנרגיות אבל השאלה וגם הם בפועל, משפיעים על מצב הרוח שלי כך שזה לא רק בידיי.


האמנם? או שאולי, אני זו שנותנת לאותם האנשים האלה, להשפיע על התחושה הפנימית שלי? ואם כך, אולי אני יכולה להפסיק לעשות את זה ולהפוך לאחראית הבלעדית על מצב הרוח שלי וכך בהתאם, גם על חיי? כן, לדעתי זה אפשרי ואני מתרגלת את זה מידי יום! אני עוד לא מאסטרית בתחום אבל לאט לאט, כל יום אני מתרגלת את זה יותר ויותר ודברים אכן השתנו וממשיכים להשתנות בחיים שלי לטובה.







איך מתרגלים את זה?


אני עושה את זה בעזרת מדיטציה (או מיינדפולנס, זה דיי אותו הדבר), כלומר ״נוכחות ותשומת לב בנשימה ובתחושות בגוף״. בערת הנוכחות הזו, אני יכולה לשים בכל רגע נתון ובזמן אמת למצב הרוח שלי, להשפעות השונות עליו ואני יכולה גם בזמן אמת לשנות אותם.


לכן, אני רוצה ללמוד להיות בנוכחות כמה שיותר, ואני רוצה לדעת איך להעביר את תשומת הלב שלי מהמחשבות השליליות למחשבות חיוביות. אני רוצה בכלל לשים לב שאני לא במצב רוח טוב כדי שאוכל לשנות אותו ו..... אני רוצה להפסיק לתת לאחרים את הכוח על מצב הרוח שלי.


כמה דברים קטנים שתוכלו לעשות כבר מהיום כדי לקחת חזרה בעלות ואחראיות על מצב הרוח שלכם וכדי לשפר אותו למצב חיובי ותדר גבוה יותר....


1. להפסיק לקחת דברים אישית: ברוב הפעמים אנשים רואים רק את עצמם. גם אם הם מדברים איתי, אני למעשה רק משקפת להם את עצמם, את הכאבים שלהם ואת כל הדברים הפנימיים שהם מתמודדים איתם ולכן, ברוב הפעמים, הם לא באמת מדברים אליי ברמה האישית.


זו הסיבה שאני לומדת ומלמדת לא לקחת דברים אישית (קראו את ״ארבעת ההסכמות״ למידע נוסף על זה). אם אני אקח כל דבר שכל בן אדם יגיד עליי ברמה האישית, אני למעשה כל הזמן מעניקה את השליטה על מצב הרוח שלי לאחרים. ובעצם, מי הם בכלל ולמה כל כך איכפת לי מה הם חושבים עליי?!


אני ממליצה לקחת אישית דברים שנאמרים על ידי אנשים שאנחנו מכבדים ואוהבים בלבד, ומכל השאר לקחת את מה שהם אומרים כהמלצה ולזכור תוך כדיף שהם כנראה מדברים בעצם לעצמם ולא אליי.


2. יותר לנשום: הנשימה היא הכלי החזק ביותר להחזיר את התודעה לכאן ועכשיו 0חוץ מעירום). לכן, אני רוצה לתרגל נשימות כמה שיותר במהלך היום ובכלל. אני מליצה להתחיל את הבוקר עם 10 נשימות עמוקות פנימה מהאף והחוצה מהפה, ולשים כל בכל פעם שאני עושה את זה, איך זה משפיע על הגוף שלי ועל מצב הרוח שלי. יש לי מדיטציות מודרכות בערוץ היו טיוב שלי, אני באופן אישי מעדיפה מדיטציה מודרכת מאשר סתם לשבת בשקט כי אז עוד יותר קשה לי להפסיק לחפור במחשבות.


3. להתמיר מחשבות לחיוביות: אם אני נושמת ונוכחות יותר, אני יכולה להתחיל להתבונן במחשבות שעולות אצלי בראש ובמידה והן לא טובות, אני יכולה לתרגל שינוי של אותן המחשבות לחיוביות יותר. אם אני כל הזמן חושבת על כמה חרא לי, זה התדר שאני מוציאה לעולם וזה מה שאקבל חזרה.


אבל, אם אני כל פעם משנה את אותה המחשבה למחשבה חיובית כמו ״אני מדהימה ואישה טובה ומגיע לי רק דברים טובים בחיים״ ואני אשנן את זה בכל פעם שמחשבה שלילית עולה לי לראש, אני לאט לאט אלמד את המוח שלי להתרגל דווקא למחשבות החיוביות ואז, זה יהיה התדר שאני אשדר לעולם ובהתאם, מה שאקבל ממנו חזרה! נשמע פשוט אבל מצריך הרבה תרגול.


4. התבוננות בסיפורים שאני מספרת לעצמי: אם אני נושמת ונוכחת בזמן אמת, תהיה לי את היכולת להתחיל להתבונן במחשבות ובסיפורים שאני מספרת לעצמי שיוצרים את המחשבות האלה. כלי ההתבוננות הוא חזק ויכול לשנות חיים ואני מלמדת איך לעשות את זה במפגשים האישיים שאני עושה עם אנשים.


יש לנו מגוון סיפורים בנושאים רבים וביניהם כסף, משפחה, אהבה, רומנטיקה, זוגיות, סקס, עבודה ועוד.... כל עוד אנחנו חיים בסיפורים האלה אנחנו נותנים להם לשלוט בנו וזה לרוב, לא לטובה. ברגע שנתחיל לשים לב אליהם, גם נוכל לשנות אותם וכך בהתאם גם לשנות את המציאות שאנחנו חיים בתוכה.





העבודה הפנימית אינה קלה וגם לא תמיד כיפית, היא מציפה הרבה כאבי ילדות מפעם וגורמת לנו להתמודד עם עם כל החלקים שהם אנחנו אבל.... היא בהחלט שווה את זה כי כל כאב שצף, מתפוגג ונעלם ומפנה מקום לאנרגיה חיובית יותר, כזו שתעזור לנו ליצרו את המציאות ואת החיים שאנחנו רוצים לחיות, בצורה אותנטית ונאמנה למי שאנחנו מרגישים שאנחנו באמת, עמוק בפנים.


למידע נוסף על המפגשים האישיים איתי:

0546907747



bottom of page