top of page

כל דבר שקורה בעולם החיצוני הוא רק שיקוף של מה שקורה בתוכנו.


כל דבר שקורה בעולם החיצוני הוא רק שיקוף של מה שקורה בתוכנו.


זה המשפט שאני הכי הרבה אומרת לאנשים, אבל מה הוא בעצם אומר ואיך אפשר להשתמש בו כדי להרגיש מאושרים ומסופקים יותר? אני אתחיל בלפרק אותו ודרך זה נבין את המשמעות המנכבדת של המשפט המדהים הזה.


״כל דבר שקורה בעולם״ כלומר, כל דבר שקורה בחיים שלי בגוף שלי כלומר, הבריאות הפיזית הכללית שלי, ומחוץ לגוף שלי כלומר בסביבה שלי - דברים שקורים עם אנשים אחרים, מול כל גורם שהוא חיצוני לי.


״הוא רק שיקוף״ - מה זה אומר שיקוף? זו לא מילה ״ני אייגית״ אלא מילה מאוד פשוטה שמכילה בתוכה עולם שלם. את השיקוף אפשר להבין דרך דימוי של מראה. כשאני מסתכלת במראה, אני רק רואה את ההשתקפות שלי, הדמות במראה לא יכולה פתאום לעשות משהו שנאי לא עושה, משהו שונה ממני, היא רק יכולה לעשות את מה שאני עושה כי.... היא רק שיקוף שלי. גם הגוף שלי וגם העולם החיצוני, שניהם שיקוף של הדברים שמתחוללים בתוכי.




אם אני עצובה, אני עלולנה להרגיש עייפה פתאום כלומר הגוף שלי, משקף את התחושה הפנימית שלי. אם אני עצבנית, אני עלולה לחוות עצבים מאנשים אחרים שרק מגיבים בעצם לעצבים שלי. הבעיה היא, שאת ההקשרים האלה נורא קשה לנו לעשות בעצמינו ובזמן אמת. זה בעיקר עניין של רצון לגדול ולהשתנות ותרגול.


״של מה שקורה בתוכנו״ - כלומר של העולם הפנימי שלנו, הרגשות שלנו, המחשבות שלנו, התחושות שלנו, הדמיונות וחלומות שלנו, כל העולם הפנימי שלנו! לרובנו אין ערוץ תקשורת עם העולם הפנימי שלנו לכן, אנחנו מתקשים להבין מה אנחנו מרגישים ולא מצליחים לעשות את ההקשר בין העולם הפנימי למה שקורה לנו בחיים. ככה אנחנו למעשה הופכות להיות קורבן של החיים שלנו ונוטות להאשים את כל העולם על הצרות שלנו, במקום להיכנס פנימה ולקחת אחריות.


כל דבר שקורה בעולם החיצוני הוא רק שיקוף של מה שקורה בתוכנו.


משפט כל כך חשוב, ברגע שנבין אותו החיים שלנו ישתנו לטובה ונוכל להתחיל לחיות כמלכות האמיתניות שהאנחנו, זו שאנחנו תמיד חלמנו שנהיה אבל אף פעם לא ידענו איך, נוכל להחזיר לעצמינו את השליטה על החיים שלנו, על הסיפוק והעונג שלנו ועל הטוב שלנו באופן כללי. כדי להשתמש במשפט הזה בצורה הטובה ביותר, עלינו לשלב תרגול קבוע של נשימות, מדיטציה או מיינדפולנס, עלינו להרגיל ולתרגל את המוח להפסיק עם כל המחשבות המטרידות ופשוט להיות ברגע, בכאן ועכשיו.





זה לא פשוט כמו שזה נשמע, אבל מדובר בתרגול ולכן אם תתחילי בתרגול יומי מהיום, תוך כמה ימים כבר תרגישי בשינוי משמעותי ברמת הלחץ ועצבים שלך. אם תרצי לקבל מדיטציה מודרכת שלי שאת יכולה לעשות כל בוקר, שלחי לי מייל ואני אעביר לך את הלינק. יש גם ביו טיוב מגוון מדיטציות שניתן לתרגל כאשר מישהו מדבר ואתם רק צריכים לשבת בשקט ולהקשיב. יש באנגלית ובעברית, חפוש guided meditation או מדיטציה מודרכת.


תרגול של דקה ביום מספיקה כדי להתחיל בתהליך, זה ייעשה לך שינוי לכל היום, יעזור לך להיות רגועה, נעימה ומאושרת יותר וזה יעזור לך להתחיל להסתכל על עצמך ועל החיים שלך בפרספקטיבה שונה; מפרספקטיבה של קורבן לכזו של מלכה. אני כמובן מלמדת נשים במפגשים אישיים כיצד לנשום, להביא נוכחות ואהבה לגוף ולהיות נוכחים בכאן ועכשיו וגם בקבוצה של נשים בימי שלישי ב-20:00 בפלורנטין. אשמח לתת מידע נוסף למי שמתעניינת ואתן עוד מידע וטיפים בנושא בהמשך....






0 comments
bottom of page