top of page

עירום ככלי להעלאת התודעה


בעולם הדיכוטומי המבולבל שאנחנו חיים בו, אני יכולה להבין את הבלבול בנוגע למה שאני עושה ובפרט, בנוגע ליוגה בעירום שאני מתרגלת ומדברת עליו והקשר אליו לעבודה שלי. מצד אחד, תמיד הייתי פרובוקטיבית; דיברתי על סקס וצעקתי את המילה ״ואגינה״ בקולי קולות לכל מי שרק רצה לשמוע, וזה הצד שייצא בעיקר החוצה לעולם, ומצד שני אני ילדה קטנה, חמודה, רגישה ועדינה שחוקרת את עולם המדיטציה והתעוררות תודעתית מאז שאני זוכרת את עצמי. חייתי שנים רבות רבות בפיצול - מבחוץ, הייתי נטלי להב, כותבת ומדברת על סקס, מעלה תמונות עירום ומושכת אש מכל כיוון אפשר ומצד שני, בחיים האמיתיים שלי, הייתי נטלי להב החמודה, קצת עצובה, מאוד שבורה רגשית שרק מחפשת אהבה, אישור ושייכות.


תמיד חשבתי שמדובר בשתי דמויות מנוגדות - המינית והקדושה, עד שגיליתי ולמדתי יותר ויותר על טנטרה. כשאני מדברת על טנטרה, אני פחות מתכוונת לעיסוי עם האפי אנדינג אלא יותר על עבודה שמשלבת את התודעה, מדיטציה, רוח, רגשות ביחד עם עבודה על הגוף, בין היתר גם הגוף המיני והאנרגיה המינית בפרט. כשגיליתי את הטנטרה לפני שנתיים בערך, בסדנה שבמקרה הזמינו אותי לסקר, הרגשתי שהגעתי לנחלה! סוף סוף אוכל לשלב את האהבה שלי למיניות ולעבודה תודעתית בצורה מושלמת. אבל גם הטנטרה לא ממש התאימה לי, כי ההתעסקות שם היא בעיקר בגוף ועם כל הכבוד לגוף שלנו, ויש לי הרבה כבוד אליו, זה הרגיש לי כמו חלק מהעניין אבל עדיין משהו היה חסר לי מבחינה תודעתית-רוחנית-רגשית.





ואז, גיליתי את נימו והיוגה בעירום. עד אז, בלימודי הבודהיזם שלי, תמיד עשיתי המון עבודה תודעתית אבל יחד עם שיח סביב התנזרות מינית, ומה שכן שמעתי על טנטרה היה בעיקר על אורגיות והרבה עבודה פיזית מינית עם הגוף ולא ממש מצאתי את המקום שלי באף אחד מהם עד שהגעתי ליוגה בעירום שמשלב בין שניהם, מבחינתי. היוגה הוא החלק הפיזי, החיבור לגוף, לנשימה, העבודה המשותפת יחד עם הגוף במקום נגד הגוף או למרות הגוף. העבודה עם התחושימהⓒ, כלומר התחושה של הנשימה בגוף היא זו שהביאה להתעוררת האמיתית אצלי. העירום, הוא הוא חלק אינטגרלי בתרגול, והוא נועד בעיניי, להחזיר אותנו לתום, שממנו כולנו הגענו.


בילדות, קרו לנו המון דברים טובים אבל בעיקר ״רעים״. בכלל, ילדות זו תקופה יחסית אלימה וקשה ואנחנו חווים בה טראומות רבות ומגוונות. הטראומות האלה יוצרות חסימות רגשיות והן יושבות סביב הצ'אקרה הראשונה והשנייה, גם כי התדר שחווינו בילדות זה אותו התדר של האנרגיה המינית בגוף וגם כי את רוב הדברים על המיניות שלנו, למדנו בשני העשורים הראשונים לחיינו. כשהיינו קטנים, רצנו עירומים בגינה ולא היו לנו דאגות בכלל והמטרה של העירום בתרגול הוא להחזיר אותנו בדיוק למצב התודעתי הזה - ילדי, של פעם, תמים, חמוד, מקסים ואוהב. העירום כאן הוא בכלל לא קשור לאורגיה ההמונית שקורית או לא קורית בסוף השיעור (לא קרה מאז שאני שם), העירום לא נועד לגרות או לחרמן אף אחד (אבל גם כן כחלק מהעבודה עם האנרגיה המינית), הוא בעיקר נועד כדי להחזיר אותנו אל תוך עצמינו, להרגיש את עצמינו בשיא הפגיעות שלנו וללמוד לאהוב את עצמינו, גם שם.







כחלק מהתרגול אנחנו קופצים על רגל אחת, עושים פרצופים מוזרים, מוציאים אחד לשני לשון, צועקים משפטים כמו ״איזו מתיקות״ בזמן שאנחנו מציצים לחור הטוסיק של זה שלפנינו, אנחנו רוקדים, עושים אסאנות של יוגה, מתיחות, משקשקים את כל הגוף ובעיקר, לומדים לאהוב את עצמינו בכל המצבים האלה, גם כשיש אנשים מסביב וגם, כשאני בלי בגדים, עירומה כביום היוולדי. העירום מאפשר לי להתרכז אך ורק בעצמי ופחות באחרים, כי למי יש זמן להתעסק באחרים או במה הם חושבים עליי, כשאני עומדת עירומה וחשופה בחדר חשוך מלא אנשים? אין לי זמן להסתכל על אחרים או לחשוב עליהם, אני כולי מרוכזת בעצמי, בחוויה שלי, בגוף שלי ובדברים שעולים לי מתוך התרגול.

העירום, עוזר לנו להוריד את כל התחפושות ומגננות ושפוט להיות אנחנו אבל לא אנחנו השבורים של היום, אלא אנחנו התמימים והחמודים של פעם. בתרגול, אני נותנת לילדה הפנימית שלי לצאת החוצה ולשחק עם האחרים, בלי כל ההצגות והתחפושות שלבשתי כל החיים ושלא איפשרו לי להיות מי שאני באמת.


כמובן שיש בתרגול גם עבודה עם האנרגיה המינית, כי האנרגיה המינית היא כלי ריפוי מדהים, במיוחד כשמדובר בריפוי הילדה או הילד בתוכנו ובמיוחד, כשעושים עבודה עם עירום. כן, אני בטוחה שהגברים שבאים ללתרגל מתחרמנים מלראות אותי עירומה בתנוחות שונות אבל אני לומדת ליהנות מתשומת הלב. בהערכה והערצה מרחוק אני מוצאת שההתנגדות שלי לזה יושבת בכלל על כאבים שיש לי מול גברים ובעצם, מול הגברים שהיו חלק מהחיים שלי בילדות. אם יש למישהו זקפה בשיעור זה גם בסדר, הרי הוא סך הכל רואה אנשים יפים, נהנים בעירום, הגיוני שתהיה לו זקפה, זה באמת מחרמן!!! מי שאין לו זפקה זה גם בסדר, כי בכל זאת צריך אומץ להגיע לזקפה כשיש לידך כל כך הרבה אנשים. כל עוד באים בטוב, לעשות עבודה פנימית אמיתית, הכל שם בסדר. כל עוד אתה בסדר עם זה, כולם בסדר עם זה אבל אם אתה עושה את זה מהמניעים הלא נכונים, יעלו עליך ברגע ויהיה לך תרגול קשה במיוחד.





החשיפה, הכנות, הרצון להיות אמיתי עם עצמי, המקום הבטוח בו אני יכולה לחלוק, לשתף, להיות אני עם כל מה שזה כולל, לצחוק, לבכות, לכאוב, לחבק, לגעת, לרפא… זה מה שמיוחד ומרפא בתרגול. זה מאפשר לי להיות מי שאני באמת, עוזר לי לקלף עוד שכבה ועוד שכבה, להיכנס עוד יותר פנימה למקומות הכי אפלים שלי ולהביא לשם אור, זה לימד אותי להזיז את הגוף כמו שבחיים לא הזזתי, להיות גמישה, קלילה, לא ליפול ולהיתקל בדברים כל הזמן. זה אפשר לי לאמץ את הנשיות שלי, הסקסיות, היכולת שלי להיות אישה נשית ומינית מבלי להתנצל על זה לאף אחד, מבלי לפחד או לכעוס על אף אחד כתוצאה מכך, היכולת שלי להתבונן פנימה, אל תוך עצמי, להיות כנה עם עצמי ולנקות את כל הכאבים שישבו לי רוב החיים…. אני מתרגלת יוגה בעירום בשביל כל הדברים האלה ועוד.


לא, אין שם סקס, אורגיות או מופעי חשפנות. כן יש שם חבורה של ילדים חמודים ומקסימים, שלמדתי לאהוב ולהעריך יותר ויותר עם כל תרגול. אנשים טובים, מטפלים ברובם שרוצים לעזור ולהפיץ יותר אור, סבלנות ואהבה בעולם, כן יש שם ריפוי עמוק שמונחה על ידי מורה חכם ומנוסה שאני רק לומדת ממנו עוד ועוד עם כל יום שעובר, יש שם כנות, מסירות, מקום בטוח להשתחרר ולהתמסר, יש שם קבלה, הכלה, סבלנות, יופי, כיף, צחוקים ואהבה וכל זה קורה במקום מכיל, בעירום מלא שיוצרים יחד חוויה קסומה, מאירת עיניים ומרוממת נשמה.


אני לא מנסה למכור את זה, רק קצת להסביר על העניין כי אני מרגישה שהרבה אנשים מפספסים פה משהו גדול, בגלל הסטיגמה השלילית שיש להם סביב עבודה בעירום וחבל. דווקא במקומות שהכי קשה לנו, אנחנו הכי צומחים והשיעור לא נועד למי שנוח לו עם העירום, לזה יש אירועים ופעילויות אחרות שלא פחות טובות או חשובות. השיעור נועד דווקא למי שלא נוח לו עם העירום, כי אולי בעצם זה רק סימפטום לכך שלא נוח לו עם עצמו.





גם העבודה במפגשים שאני עושה משלבת את כל האלמנטים האלה. בלי עירום אבל עם הרבה עבודת לב ותרגול עם האנרגיה המינית ככלי לריפוי הנשמה, העלאת התודעה וניקוי הגוף האנרגטי. אני מאמינה שזו עבודה שכל אדם צריך לעשות, בשבילו, גם אם יש לו חיי מין מושלמים ובעיקר אם אין לו עדיין והוא רוצה יותר ליהנות מהגוף שלו ומהחיים בכלל. במפגשים עושים עבודת עומק, צלילות אל תוך הנשמה דרך חיבור מחדש לילד או ילדה שבנו, והיוגה בעירום מבחינתי משלים את התהליך שעושים איתי במפגשים ולכן, אני גם מזמינה את מי שיכול להרוויח מזה לתרגולים, וגם אתכם כמובן.

0 comments
bottom of page