top of page

הסוד שלי, להפסיק את המחשבות המטרידות


אני תמיד זוכרת את עצמי חושבת הרבה, על העבר; מה היה, למה זה קרה ככה, מה היה קורה אם הייתי מתנהגת אחרת וגם על העתיד; מה יהיה, מה אם זה לא יהיה, איך כדאי לי להתנהג, איך אחרים יתנהגו…. זה לא נגמר, מחשבה שגוררת עוד מחשב שגוררת אחריה עוד 50 ופתאום, אני שמה לב אחרי שעה שלא עשיתי כלום חוץ מלחפור לעצמי במוח ולא להגיע בסופו של דבר, לשום מקום. הייתי מתעייפת מהמחשבות, לא ישנה בגלל המחשבות, היו לי כאבי בטן בגלל המחשבות האלה והם יצרו סביבי חומה גבוהה שלא היה אפשר כמעט לחדור דרכה.


בגלל שמדובר בהרגל מגונה שהיה לי כל החיים, חשבתי שפשוט ככה זה, אנחנו בני אדם ואנחנו חושבים הרבה! אין מה לעשות, אין מה להילחם בזה, זה פשוט חלק מהחוויה האנושית ואני צריכה להתמודד עם זה ולהמשיך לבכות לעצמי על גורלי המר. אחרי שלמדתי קצת על הבודהיזם וקראתי כמה ספרים של אושו, הבנתי שיש דרך אחרת, שלא חייבים להיות נתונים תחת שליטתם של המחשבות הללו, הבנתי מהם שיש דרך להפסיק את המחשבות המטרידות ולא להיות קורבן שלהם יותר, ואת כל זה אפשר להשיג דרך מדיטציה ושינוי הפרספקטיבה. בראש, הבנתי את זה לגמרי אבל בפועל, ביום יום שלי, המחשבות המשיכו, עם או בלי המדיטציה.







לא הבנתי מה אני מפספסת, מה אני עושה לא בסדר אז המשכתי להתמרמר, לכעוס, להגיב לעולם החיצוני לי מתוך הכאבים והפחדים שלי, המשכתי להיות כועסת על כולם, המשכתי להרגיש נחותה, לא מספיק טובה, המשכתי להיות הקורבן שכל הזמן עשו לה דברים וקרו לה דברים נוראיים ומידי פעם, ניסיתי שיטה כזו או אחרת להפסיק את המחשבות המטרידות האלה מלהרוס לי את החיים, ללא הצלחה. אמרו לי לעשות פילאטיס, עשיתי, אמרו לי לעשות יוגה, עשיתי, אמרו לי לרוץ, רצתי, אמרו לי ללכת לחדר כושר, הלכתי. אף אחד מהדברים האלה לא עזר לי להפסיק את המחשבות האלה, רק ידעתי יותר תורות פילוסופיות אבל לא באמת ידעתי להטמיע אותם בחיים שלי.


הסיבה שאף אחד מהדברים האלה לא עזרו לי להפסיק לחשוב, היא שאנחנו לא יכולים להפסיק לחשוב כי המחשבות, הם חלק אינטגרלי מהמחשב שהוא אנחנו. מה שאנחנו כן יכולים לעשות, ואת זה רק הבנתי בשניפ האחרונות, בעיגקר באמצעות היוגה בעירום אבל לא רק, זה לשנות את הכיוון אליו מופנית תשומת הלב שלי. כרגע, מרבית תשומת הלב שלנו מופנית כלפי אותן המחשבות המטרידות שאנחנו רוצים ״להפסיק״, ומאחר ואין לנו את היכולת פשוט להפסיק אותן, אנחנו יכולים רק לשנות את המקום אליו מופנית תשומת הלב שלנו בכל רגע ורגע. אם אני יושבת בשקט למשל, עוצמת עיניים ו״מנסה לעשות מדיטציה״ ואני לא מתורגלת או למדתי לעשות את זה בדרך נכונה, אני כנראה פשוט אשב שם ואפנה את כל תשומת הלב שלי בדיוק למקום ממנו רציתי לברוח מלכתחילה - למחשבות שלי.





כי זה האוטומט שלי! זה מה שאני רגילה אליו, אני בלי לשים לב, במרבית היום, מפנה את תשומת הלב שלי למחשבות או לדברים החיצוניים שקורים סביבי, אני כמעט ולא עוצרת לנשום ולהתבונן פנימה, וזה הטריק. ללמד את עצמי לאט לאט, להפנות את תשומת הלב שלי מהמחשבות והעולם הפנימי שלי, אל הגוף שלי דרך תשומת לב בנשימה בתחושימה ( התחושה של הנשימה בגוף, זכויות לנימו סאן). איך עושים את זה? יש כל מיני טכניקות שאני עובדת איתן כמו למשל לספור בראש בנשימה פנימה ובנשיפה החוצה, ולהפנות את תשומת הלב לספירה, או לשים לב לטמפרטורה של הנשימה בכניסה ויציאה ולהפנות את כל תשומת הלב לשם.



בסקס, זה הכי מבוהק. מן הסתם, כשאני עושה סקס, אני רוצה להפנות את כל תשומת הלב שלי אל הגוף שלי, לא? הרי אני עושה סקס עם הגוף שלי, לא עם המחשבות ולא עם המיינד, אז למה לי להיות במחשבות זמן סקס?! זה אבסורד! אבל משום מה, קורה לכולנו, אנחנו מרחפות במחשבות במקום להיות בסקס וזה קורה ממגוון סיבות, לרוב כי יש לנו חסימות רגשיות הקשורות לגוף ולמיניות והן ״מופעלות״ בזמן חוויות מיניות. יש לנשים הרבה עבודת ריפוי בתחום הזה וגם לי, עם כמה שאני מנקה יש תמיד עוד. אבל גם גברים הרבה פעמים בורחים למחשבות כי משעמם להם או כי אין להם סבלנות. הנטייה הטבעית של רובנו, כנשים בוודאות, היא לברוח למחשבות בזמן סקס וזה המקום האחרון שאת רוצה לברוח בו אל המחשבות.





לכן, התרגול של הפניית תשומת הלב לנשימה ולגוף הוא התרגול החשוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את חיי המין שלנו. התרגול הוא פשוט, אפשר להתחיל אותו לבד או עם בן/בת הזוג. מעכשיו והלאה, בזמן שאנחנו בחוויה אינטימית או מינית או שניהם יחד, אנחנו רוצים כל הזמן להבחין בכיוון אליו מופנית תשומת הלב שלנו, ואם זה לא בחוויה עצמה, אנחנו רוצים לנשום, ולהפנות את תשומת הלב חזרה לאירוע, למגע, לגוף ואת זה עושים דרך הנשימה, לוקחים נשימה עמוקה פנימה דרך האף והחוצה דר הפה וחוזרים על זה, עד שאני רואה שתשומת הלב שלי חזרה לגוף ולכאן ועכשיו.


כמובן שאפשר לעשות את זה בכל רגע בחיים וממש לא רק בסקס, אבל לפני שנתחיל להכניס יותר מודעות ונוכחות ליום יום שלנו, שבשביל זה חייבים להתחיל לתרגל מדיטציה על בסיס יומי, אנחנו יכולים לשפר ולשדרג את חיי המין שלנו פלאים, על ידי התרגול הפשוט הזה. ובכלל להתחיל לשאול את עצמינו את השאלה הפשוטה הזו - לאן תשומת הלב שלי מופנית כרגע? האם אני בכלל יודעת? האם אני יכולה להחזיר אותה לגוף, לנשימה? למה שאני עושה כרגע?





אני ממליצה בנוסף, להתחיל לתרגל מדיטציה עם נשימה עמוקה פנימה והחוצה וספירה של מספר קבוע תוך כדי ואני מרחיבה על זה בסרטון שלי על ״מדיטציה למתחילים״. התרגילים שאני נותנת הם לחיים ולחיי המין בפרט ואני מרחיבה ומלמדת על הנושא הזה עוד, במפגשים אישיים שאני עושה, אפשר לקבל מידע נוסף דרך המייל.




bottom of page